Меню
0
Новини

Етикиране на гумите (EU стандарт)

От м. ноември 2012 г. насам всички нови модели гуми се произвеждат с единен европейски стандарт на етикиране. Степените на етикета са в стандартен формат за всички марки и модели гуми, така че да можете да ги сравнявате ефективно и да сте наясно какво закупувате.

Степените, които са показани на етикета, индикират нивото на представяне на гумите на пътя. Те се измерват по класове от А до G, като моделите гуми с показатели клас G не означават задължително лошо качество на гумата. Правят се различни комбинации, така че степените в различните категории да се балансират и по този начин и цената на гумите да бъде достъпна.

 Tyres Eu label

Степени на показателите

Етикетът е задължителен за всички компании производители, като целта е моделите гуми да могат да бъдат разпознаваеми по три основни показателя:

 Разход на гориво

Tyres Eu labelИзразходваната енергия при движение на гумата се описва като „съпротивление при търкаляне“ и има директно влияние върху разхода на гориво и върху околната среда. Гумите на колата могат да увеличат разхода на гориво с 20%. Колкото по-ниско е съпротивлението при търкаляне, толкова по-малко енергия се изразходва от гумата и съответно се намалява разходът на гориво и емисиите на въглероден диоксид.

На етикета по европейски стандарт ще забележите степени от клас А (най-малък разход) до клас G (най-голям разход). Най-добро представяне на гумата в категорията е клас А, а клас G индикира най-ниско представяне на гумата. Разликите между отделните степени на разход е между 2,5% до 4,5%.

Ако разгледаме нещата в перспектива, то при шофиране с гуми в най-ниския клас G на категорията ще ви коства 6 литра повече гориво на всеки 1000 км. в сравнение с шофиране с гуми клас А в настоящата категория.

Сцепление с мокра пътна настилка

Tyres Eu labelДоброто сцепление повишава безопасността на пътя. Доброто сцепление с мократа пътна настилка ви гарантира бързото спиране на колата, като разликата между всяка степен в спирачния път е между една до две дължини на автомобила (между 3 и 6 метра) при спиране от 80 км/ч.

В етикета по европейски стандарт сцеплението на гумата с мокра настилка също е представено в класове от A до G, като клас А индикира най-къс спирачен път, а клас G – най-дълъг спирачен път.

 

 

Външен шум при контакт на гумите с пътя

Tyres Eu labelСтепента в тази категория индикира звука, който гумите издават при сцеплението с пътната настилка (звукът, така както се чува извън автомобила), измерен в децибели (db). Колкото по-ниско е нивото на шум, толкова по-добре е това за околната среда.

Степента на етикета е означена с черни черти, като 1 черта отговаря на ниско ниво на шума, 2 черни черти – средно ниво на шума, 3 черти – високо ниво на шума, което обаче съответства с допустимите стойности по настоящите европейски разпоредби.

Целта на етикетите за автомобилни гуми по европейски стандарт

Етикетът по европейски стандарт предоставя информация, с която шофьорите могат да взимат по-информирано решение при избора и закупуването на нови гуми, като по този начин се лансира и насърчава идеята за по-безопасно шофиране, както и за по-икономичен и по-екологичен автомобилен транспорт.

Всички автомобилни гуми, гуми за SUV, за автобуси, микробуси и камиони се произвеждат с европейски етикети. Изключение правят гумите, предназначени за състезателни коли, както и гуми за ретроавтомобили, които не е задължително да притежават този етикет.

Споделете в:
Още новини
img 27.08.2024 Bridgestone - единствените гуми за Lamborghini Temerario

Bridgestone ще доставя  гумите Potenza Sport за новия суперавтомобил Lamborghini Temerario. 

img 13.05.2024 Bridgestone спечели голямата награда на Tire Technology International 2024

Компанията Bridgestone беше обявена за най-добър производител на гуми.

img 23.04.2024 Nexen взима награда за дизайн Red Dot 2024 за гумата N'Fera Sport S

Nexen Tire спечели престижната награда Red Dot Design Award 2024г.

img 28.03.2024 Citroen избра Goodyear за своя електрически e-C3

Goodyear EfficientGrip Performance 2 са избрани от Citroen като оригинално оборудване за новия електрически автомобил e-C3.