Как да комбинираме гуми и джанти
Доброто комбиниране на гуми и джанти има съществено значение за правилното функциониране на автомобила и на цялостното му представяне по време на шофиране. При несъответствия в комбинацията между двата компонента могат да се появят отклонения в показанието на скоростомера, разходът на гориво да се повиши и най-вече: автомобилът да загуби от своята стабилност.
Всяка гума да си знае джантата
При комбинирането на гуми и джанти е важно да се получи сигурно прикрепване. За целта трябва да се съобразят няколко показателя като радиусът на въртене на гумата, нейните височина и широчина, както и широчината на джантата и нейният диаметър.
За правилното прикрепване гумата трябва да бъде по-широка от джантата с около 30 мм. Това е така, защото широчината на гумата се измерва в нейната най-изпъкнала част, а там разстоянието е по-голямо от това между вътрешните ръбове, прикрепящи гумата към джантата. Ще дадем пример: гума с широчина 185 мм следва да се монтира на джанта с широчина 6 инча (152,4 мм).
Какво трябва да знаем за радиуса на въртене на колелата?
Радиусът на въртене на колелата е показател, който трябва да се съобразява при промени в конфигурацията на гуми и джанти. Той се задава от производителя на автомобила. Радиусът обхваща разстоянието от центъра на джантата до върха на протектора на гумата в ненатоварено състояние. При неправилно комбиниране на гуми и джанти, което води до промяна в радиуса на въртене на колелата, скоростомерът ще започне да отчита неверни данни.
Разлики в различните конфигурации гуми и джанти
При избора на по-големи джанти, трябва да се изчисли правилно размера на гумите, с които да се комбинират. Може да използвате метода “плюс едно” (“plus-sizing”) – при увеличаване размера на джантата с 1 цол (инч), следва да прибавите 20 мм към широчината на гумата (от настоящата конфигурация) и да извадите 10% от пропорционалното й отношение.
При избора на по-големи джанти, следва да се изберат гуми с по-нисък профил, които да се деформират по-малко при натоварване и да запазят стабилността при шофиране. Това е така, защото колкото по-висока е една гума, толкова по-голяма деформация претърпява тя в завой. Това може да доведе до понижаване на общата стабилност на автомобила, особено при висока скорост на пътя.
За избора на по-големи джанти и гуми
Гумите се износват, но джантите – не. Защо тогава бихме искали да сменим и джантите на автомобила? За много хора няма адекватна причина, но за други има значение – по-голямата и красива джанта (имитираща по форма звезда, снежинка или цвете) се приема като оригинален елемент от оборудването на автомобила.
Освен за външния вид на колата, по-големите по размер конфигурации на джанти и гуми оказват влияние по време на шофиране. Шофирането с джанти с по-голям диаметър и гуми с по-нисък профил (които като комбинация отговарят на радиуса на колелата за вашия автомобил), ще ви осигури бързина на връзката между кормилото и колелата, като ще запази общата стабилност на автомобила.
Bridgestone ще доставя гумите Potenza Sport за новия суперавтомобил Lamborghini Temerario.
Компанията Bridgestone беше обявена за най-добър производител на гуми.
Nexen Tire спечели престижната награда Red Dot Design Award 2024г.
Goodyear EfficientGrip Performance 2 са избрани от Citroen като оригинално оборудване за новия електрически автомобил e-C3.