Кой е изобретил въздушната възглавница ?
Асен Йорданов, който е един от най-великите учени в цял свят, е роден в София през 1896 г.
Въздушната възглавница, наричана още еърбег, е автомобилно устройство, предназначено да предпазва човешкото тяло, като олекотява съпротивлението, предизвикано от рязкото спиране на автомобила.
Асен Йорданов проявява интерес към авиацията и самолетите още в ученическите си години.
Българският пилот участва в Първата световна война, но през 1921 г. се установява в САЩ, където става летец-изпитател.
Той конструира своя летателен апарат, както и първия в САЩ пътнически транспортен самолет.
След като създава школа за пилоти в Щатите, Йорданов се насочва към автомобилната сигурност и в последствие изобретява въздушната възглавница.
Първоначално AIRBAG устройството е имало за цел да предпазва пътниците в авиацията при аварийно кацане. Възглавницата се задейства при сблъсък, чиято сила е равна на сблъсък с тухлена стена при скорост 15-25 км/ч.
В момента, когато въздушната възглавница се активира, възниква реакция между натриев азид (NaN3) и калиев нитрат (KNO3), които отделят азотен газ. Възглавницата се надува, когато се отдели азот. AirBag се разгъва със скорост от около 2 км. в секунда и след удара се изпуска, за да не задуши човек.
Иновативният дизайн на въздушната възглавница е възпроизведен в автомобилната индустрия и е предотвратил много смъртни случаи.
Bridgestone ще доставя гумите Potenza Sport за новия суперавтомобил Lamborghini Temerario.
Компанията Bridgestone беше обявена за най-добър производител на гуми.
Nexen Tire спечели престижната награда Red Dot Design Award 2024г.
Goodyear EfficientGrip Performance 2 са избрани от Citroen като оригинално оборудване за новия електрически автомобил e-C3.