Зареждане на автоклиматици
Дългоочакваното лято носи със себе си и неприятните моменти, в които се качваме в силно загрят автомобил и с нетърпение очакваме климатикът да заработи. В подобни ситуации няма нищо по-неприятно от това. От климатика да излиза само горещ въздух, което автоматично значи, че нещо в климатичната система на автомобила се е повредило.
Няма място за паника, тъй като по-долу може да намерите нашите препоръки за всичко, което трябва да знаете за климатика в автомобила ви!
Защо е нужно да зареждате климатика в автомобила си?
Има много причини да зареждате климатика си като най-очевидната, за да може вие и вашите пътници да пътувате в приятно охладена кола в горещините, които се очакват през лятото. Освен това – ако искате да извлечете максимума от вашия резервоар за гориво, тогава е редно да знаете, че зареждането на климатика повишава ефективността. Това е така, защото когато количеството фреон е ниско, климатичната система се бори да охлажда въздуха и така работи по-усилено, за да се опита да произведе студен въздух. Тази допълнителна работа на климатика съответно води и до ползването на по-голямо количество гориво.
Това не е всичко – редовното зареждане на климатика ще ви спести разходите за ремонт и части на по-късен етап. Фреонът, с помощта на когото климатичната система работи е изключително студен и спомага за охлаждането на въздушния компресор. Без фреон или при минимално количество фреон има риск компресорът да прегрее и да спре да функционира.
Климатикът се използва дори през студените зимни дни. Ако се опитвате да почистите предното стъкло, включете климатика в автомобила, за да произведете сух топъл въздух, който бързо ще почисти стъклата. Включването на климатика през по-студените месеци на годината също гарантира, че системата няма да блокира и ще продължи да работи ефективно, когато температурата започне да се затопля.
Как работи климатикът?
Вътре в климатичната система има компресор, който съдържа хладилен агент - това е фреонът, който се нуждае от редовно зареждане. При включване на климатичната система фреонът преминава към кондензатор. Свеж въздух отвън преминава през кондензатора и температурата на газа бързо пада и причинява втечняване на хладилния агент. Сега в течна форма, изсушаващата система премахва замърсяванията, преди да достигне термичен разширителен клапан, който по същество позволява на водача да контролира температурата в автомобила чрез ограничаване на течността. Накрая течността се превръща в пара, докато преминава през изпарителните бобини и след това се издухва в кабината като хладен въздух. Междувременно хладилният агент се връща в компресора, за да започне процеса отново.
Може да се възползвате от услугата във всеки от центровете Радиал. Само да края на месец юни, предлагаме ексклузивна оферта – безплатна профилактика на климатик.
За въпроси – попитайте някои от специалистите в автоцентрове Радиал!
Богдан Белчев Управител и консултантBridgestone ще доставя гумите Potenza Sport за новия суперавтомобил Lamborghini Temerario.
Компанията Bridgestone беше обявена за най-добър производител на гуми.
Nexen Tire спечели престижната награда Red Dot Design Award 2024г.
Goodyear EfficientGrip Performance 2 са избрани от Citroen като оригинално оборудване за новия електрически автомобил e-C3.