Меню
0
Новини

Зареждане на автоклиматици

Дългоочакваното лято носи със себе си и неприятните моменти, в които се качваме в силно загрят автомобил и с нетърпение очакваме климатикът да заработи. В подобни ситуации няма нищо по-неприятно от това. От климатика да излиза само горещ въздух, което автоматично значи, че нещо в климатичната система на автомобила се е повредило. 

Няма място за паника, тъй като по-долу може да намерите нашите препоръки за всичко, което трябва да знаете за климатика в автомобила ви! 

Защо е нужно да зареждате климатика в автомобила си? 

Има много причини да зареждате климатика си като най-очевидната, за да може вие и вашите пътници да пътувате в приятно охладена кола в горещините, които се очакват през лятото. Освен това – ако искате да извлечете максимума от вашия резервоар за гориво, тогава е редно да знаете, че зареждането на климатика повишава ефективността. Това е така, защото когато количеството фреон е ниско, климатичната система се бори да охлажда въздуха и така работи по-усилено, за да се опита да произведе студен въздух. Тази допълнителна работа на климатика съответно води и до  ползването на по-голямо количество гориво. 

Това не е всичко – редовното зареждане на климатика ще ви спести разходите за ремонт и части на по-късен етап. Фреонът, с помощта на когото климатичната система работи е изключително студен и спомага за охлаждането на въздушния компресор. Без фреон или при минимално количество фреон има риск компресорът да прегрее и да спре да функционира. 

Климатикът се използва дори през студените зимни дни. Ако се опитвате да почистите предното стъкло, включете климатика в автомобила, за да произведете сух топъл въздух, който бързо ще почисти стъклата. Включването на климатика през по-студените месеци на годината също гарантира, че системата няма да блокира и ще продължи да работи ефективно, когато температурата започне да се затопля. 

Как работи климатикът? 

Вътре в климатичната система има компресор, който съдържа хладилен агент - това е фреонът, който се нуждае от редовно зареждане. При включване на климатичната система фреонът преминава към кондензатор. Свеж въздух отвън  преминава през кондензатора и температурата на газа бързо пада и причинява втечняване на хладилния агент. Сега в течна форма, изсушаващата система  премахва замърсяванията, преди да достигне термичен разширителен клапан, който по същество позволява на водача да контролира температурата в автомобила чрез ограничаване на течността. Накрая течността се превръща в пара, докато преминава през изпарителните бобини и след това се издухва в кабината като хладен въздух. Междувременно хладилният агент се връща в компресора, за да започне процеса отново.

Може да се възползвате от услугата във всеки от центровете Радиал. Само да края на месец юни, предлагаме ексклузивна оферта – безплатна профилактика на климатик. 

За въпроси – попитайте някои от специалистите в автоцентрове Радиал!

Богдан Белчев 
Управител и консултант
Споделете в:
Още новини
img 27.08.2024 Bridgestone - единствените гуми за Lamborghini Temerario

Bridgestone ще доставя  гумите Potenza Sport за новия суперавтомобил Lamborghini Temerario. 

img 13.05.2024 Bridgestone спечели голямата награда на Tire Technology International 2024

Компанията Bridgestone беше обявена за най-добър производител на гуми.

img 23.04.2024 Nexen взима награда за дизайн Red Dot 2024 за гумата N'Fera Sport S

Nexen Tire спечели престижната награда Red Dot Design Award 2024г.

img 28.03.2024 Citroen избра Goodyear за своя електрически e-C3

Goodyear EfficientGrip Performance 2 са избрани от Citroen като оригинално оборудване за новия електрически автомобил e-C3.