Зареждане на автоклиматици продължение
Да включим климатика или да отворим прозорците?
Ако не сте сигурни дали да използвате климатика или просто да отворите прозореца в горещите дни, вероятно трябва да се запитате: „Колко важна е икономията на гориво за мен?“ . Климатикът със сигурност е по-удобната опция, която ви дава възможността сами да регулирате температурата в кабината. Освен това – отворените прозорци означават и високи нива на шум, както и влошена аеродинамика при по-висока скорост. Разбира се, цената на това да използвате климатика си е повечето изразходено гориво, което е нужно, за да циркулира хладен въздух в автомобила ви. Така за оптимална горивна ефективност, отваряйте прозорците при ниските скорости, но задължително включете климатика, ако се движите с висока скорост.
Кога е възможно климатикът да спре да работи?
Хладилният агент или газът, който се намира във вашия климатик, е от решаващо значение за правилната работа на системата за охлаждане на въздуха. Именно този хладилен агент тече около системата и осигурява студения въздух във вашата кабина. Въпреки това, в резултат на този процес, който включва непрекъснато прехвърляне на състояния от газ, към течност и обратно към газ, част от този въздушен газ преминава през системата всяка година. По-малко газ означава по-малко хладен въздух, така че презареждането на всеки няколко години ще запази въздуха ви в оптимален режим.
Разбира се, има и други причини, поради които климатикът спира да работи, но ниските нива на хладилен агент е най-често срещаният и, за щастие, най-лесният за поправяне. Ако след зареждане с гориво климатикът продължава да духа топло, вероятно това означава, че някъде в тръбите на системата за охлаждане на въздуха има пукнатина и хладилният агент излиза.
Какво представлява профилактиката и зареждането на климатика?
При профилактиката на климатика ще измерим наличното количество фреон, а при нужда от зареждане – следва премахване на целия съществуващ хладилен агент и всякакви следи от влага от системата и замяна със свеж хладилен агент.
Използвайки автоматична машина за обслужване на климатика, два маркуча са прикрепени към системата за охлаждане на въздуха под капака - един към отвора за високо налягане, а другият към изхода за ниско налягане. Първо, провежда се тест за налягане, за да се установи колко фреон е загубен. Ако резултатът от теста показва, че в системата остава малко или никакъв фреон, това показва по-сериозен проблем като потенциален теч и презареждането е спряно. Ако не бъдат открити неизправности, машината възстановява стария фреон и всички замърсявания от климатичната инсталация с помощта на специализирана вакумна помпа. След това, свежият фреон и смазочното вещество се инжектират обратно в системата за охлаждане на въздуха според обема и типа, препоръчани от производителя на превозното средство.
Колко време отнема зареждането?
Процедурата отнема не повече от 30-45 минути, за да премахне напълно стария фреон и зареди нов. Препоръчва се зареждането да се прави ежегодно или на всеки две години, в зависимост от това колко често използвате климатика си. Може да се възползвате от услугата във всеки от центровете Радиал. Само да края на месец юни, предлагаме ексклузивна оферта – безплатна профилактика на климатик.
За въпроси – попитайте някои от специалистите в автоцентрове Радиал!
Богдан Белчев Управител и консултант
Bridgestone ще доставя гумите Potenza Sport за новия суперавтомобил Lamborghini Temerario.
Компанията Bridgestone беше обявена за най-добър производител на гуми.
Nexen Tire спечели престижната награда Red Dot Design Award 2024г.
Goodyear EfficientGrip Performance 2 са избрани от Citroen като оригинално оборудване за новия електрически автомобил e-C3.