Поддръжка на автомобилните гуми
Редовната проверка на гумите за повреди е важна за безопасното шофиране и се извършва лесно. Независимо дали става въпрос за проверка на налягането на гумите или на протектора, то това е нещо, за което не се нуждаете от окото на специалист. В настоящата статия ние ще ви разкажем как да направите това сами.
Налягане на гумите
Неподходящото налягане на гумите може да увеличи разхода на гориво и да намали безопасността при шофиране. Ето защо е добре да следите показателите за налягане. Препоръчваните показатели, към които е добре да се придържате, в общия случай се записват върху стикер, залепен за една от вратите на колата или в близост до капака на резервоара за гориво. Можете също така да проверите в ръководството на модела на колата.
Почистете праха от капачките на всяка гума и използвайте манометър (уред за измерване на налягане), за да измерите налягането на гумите. Ако налягането е спаднало под препоръчвания показател, гумата трябва да се напомпа. Ако ли пък е по-голямо от желаното, то трябва да се изпусне въздух, чрез натискане на вентила.
Много помпи и електрически компресори, включително тези, които ще видите по бензиностанциите, разполагат с уред за измерване налягането на гумите, така че ако не разполагате вкъщи с манометър и с помпа за гуми, то може да отбиете в най-близката бензиностанция.
От значение е гумите на колата да бъдат напомпани до препоръчителното налягане, тъй като твърде многото или прекалено малкото въздух в гумите, както и различните налягания в 4-те гуми, може сериозно да застрашат безопасността на шофьора и пътниците в колата. Също така, гумите могат да се износят по-бързо, както и да се увеличи разходът на гориво.
Проверка състоянието на гумите и дълбочината на протектора
Проверката за повреди по повърхността на гумата и протектора става лесно. Порязвания, пукнатини или издутини по гумите проличават веднага и индикират, че е време за закупуването на нови.
Проверката на дълбочината на протектора на гумите е малко по-сложно, но е абсолютно необходимо. Протекторите се износват с времето, а гумата трябва да има минимум 1,6 мм грайфер (според Европейското законодателство). Ако протекторът се е износил и грайферът е по-малък от 1,6 мм, шофирането става рисково, а шофьорът може да бъде глобен за износени гуми.
Проверката на протектора става с помощта на уред за измерване на дълбочината на протектора. Можете да се сдобиете с такъв във всеки магазин за авточасти и консумативи.
В протекторите постоянно засядат разни неща – камъчета и др. малки частици. Ако забележите обаче, че нещо е преминало през каучука – напр. забил се е пирон, то е добре да не го изваждате сами, а да закарате колата на сервиз. В противен случай рискувате да спукате гумата.
Проверявайте гумите на вашата кола веднъж месечно, както и преди, и след шофиране на дълги разстояния.
Ако имате съмнения, че гумите ви се износват неравномерно; по-бързо от обичайното или гумите от едната страна се износват повече от гумите от другата страна на автомобила, не се колебайте да се консултирате с нас!
Bridgestone ще доставя гумите Potenza Sport за новия суперавтомобил Lamborghini Temerario.
Компанията Bridgestone беше обявена за най-добър производител на гуми.
Nexen Tire спечели престижната награда Red Dot Design Award 2024г.
Goodyear EfficientGrip Performance 2 са избрани от Citroen като оригинално оборудване за новия електрически автомобил e-C3.