Защо в Япония светофарите са със син, вместо зелен цвят?
Това се случва, когато имате една дума за два цвята.
От ранна детска възраст ни учат, че червеният цвят на светофара означава спиране, зеленият - тръгване. Достатъчно просто. Но какво се случва, когато живеете в култура, където зеленото също означава синьо?
Шофирайки в Япония може да видите най-голямото кръстовище, което се намира в Токио, както и сини светофари. На други места около острова ще намерите сигнали за „тръгване“, които са определено синьо-зелени или тюркоазени.
Преди стотици години японският език е съдържал думи само за четири основни цвята: черен, бял, червен и син. За да се опише нещо зелено е било необходимо да се използва думата за синьо „ao“. В края на първото хилядолетие се появява думата „midori“, която описва зеленият цвят.
Официалните документи за движение в Япония все още споменават зелените светофари като „ao“, а не „midori“ Международното законодателство за движението постановява, че всички сигнали за движение трябва да бъдат представени със зелени светлини, японските лингвисти възразили срещу решението на правителството им да продължи да използва думата „ao“, за да опише това, което е „midori. През 1973 г. правителството решило чрез заповед на кабинета светофарите да използват възможно най-синия нюанс на зелено, за да продължи да се използва номенклатурата „ao“.
Въпреки, че до ден днешен светофарите в Япония са в син цвят, правителството на Япония ни уверява, че всъщност това е просто много син нюанс на зелено и отговаря на международните разпоредби.
Bridgestone ще доставя гумите Potenza Sport за новия суперавтомобил Lamborghini Temerario.
Компанията Bridgestone беше обявена за най-добър производител на гуми.
Nexen Tire спечели престижната награда Red Dot Design Award 2024г.
Goodyear EfficientGrip Performance 2 са избрани от Citroen като оригинално оборудване за новия електрически автомобил e-C3.